18 januari 2010

Nemi - huvudet på spiken

Jag skrattade HÖGT när jag läste Nemi i DN i dag. Jag har själv upplevt folks "roliga" skämt ett antal gånger. Inte minst när jag jobbade på McDonald´s i min ungdom. Minns särskilt när det var franska veckor eller något sådant och i reklamen på tv såg man en kö på en Mcdonald´s restaurang och personen som var på tur att beställa gjorde sin beställning på franska. Vet inte HUR många kunder som kom fram och sa: "Ska jag prata franska nu, eller?!". Efter den 20:e
kunden kan jag lova att jag inte skrattade!
I dagens läge när jag är utbildad svensklärare får jag självfallet aldrig stava fel, särskriva eller göra andra missar. För sådant SKA jag ju veta!! Dessutom har jag även historia i min kombination och jag ska tydligen vara något slags historiskt uppslagsverk bara för det!
Men chock! Jag analyserar inte varje ord jag skriver. Jag är inte heller en dator som minns vartenda litet årtal. Men folk fortsätter bevisa sin dumhet....
Obs!! Klicka på bilden för att kunna läsa!
Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

...eller alla som frågar om dom får diska av notan för de har glömt pengarna hemma. Har hört det tillleda under min tid som servitris. KRAM på dig Emma!

Anonym sa...

mvh/Gunnel

Emma sa...

Haha Gunnel! Nu när du säger det har jag också hört den. Har ju jobbat som servitris jag med! Eller...när jag jobbade på räkbåten..alla som frågade om vi gjorde soppa på räkskalen! JA!!

Krams