15 januari 2010

Lånat och återanvänt

Tog mig en tur förbi biblioteket i dag igen. Men, kanske ni tänkter, var det inte så att du nyligen sorterade ut en stor att-läsa-hög ur hyllan? Jovisst, men de böckerna finns ju kvar, inte sant?
Nu fanns ju två böcker jag gärna velat läsa ett tag inne.

Den här. Som jag känner lite skräck inför. Vet att den kommer vara otäck då den handlar om folkmorden i Rawanda. Ändå måste jag läsa den!


Den här. Som både verkar intressant, spännande och lite läskig på en och samma gång.



På bibblan kan man verkligen välja och vraka utan att det kostar ett öre. Jag älskar känslan av att kliva ut genom dörrarna med en stor bokhög under armen. Utan att man spenderat en krona!

Förövrigt försöker jag hitta lite söta känningar. Gärna på second hand och gärna i underbaraclara -stilen. Ser ni att Clara har en liten Jack-kopia??


Foto: Underbaraclara


Trevlig helg!!

5 kommentarer:

Anna Larsson sa...

Du menar alltså att böckerna på biblioteket inte finns kvar efter att du läst ut dina egna? ;)
Fast jag ska inte säga något, har 10 böcker i bokhyllan som ska läsas men lånade ändå en på biblioteket i tisdags. :)

Anna Larsson sa...

För övrigt tror jag båda de där böckerna kan vara bra och otroligt hemska! Orkar man ens läsa den första boken?

Fia sa...

Svagerskan min, jag kan rekomendera den andra boken som utspelar sig i Bolivia. Jag har lite foton fran fangelsets utsidan sen i somras da vi var dar.

Inte varldens basta bok men lasvard, den visar aven bar en sida av att vara fangslad i Bolivia.

Han klagar i boken men hade:
1. Begatt ett brott
2. Det mycket battre an de flesta andra fangar pa San Pedro fangelset.

"Trevlig" lasning! :)

Kraam

Emma sa...

Anna: Typ.."Men jag överlevde" har varit utlånad ett bra tag..böckerna i min hylla lär stå där och samla damm. Man orkar läsa den..det är nästan svårt att fatta det hemsla i att grannar dödar grannar!!

Fia: Intressant att du tyckte att han klagar. Ska bli spännande att se hur jag upplever den. Nog har han begått ett brott men jag trodde mer den handlade om hur det är att befinna sig i ett korrupt fängelse och att leva där, bilda familj mm. Var det fångar där när ni besökte fängelset? Hur var upplevelsen?

Kramar på er

Fia sa...

Jaaaa, las den sa far jag veta vad du tycker.
Spannande!

Den ar som sagt var lasverd & speglar till viss del livet i ett valdigt speciellt fangelse i Bolivia. Men det finns sa manga andra som har det otroligt mycket samre an Jonas & inga ekonomiska tillgangar att hjalpa sin situation.
Jonas har det, efter omstandigheterna, ganska "bra" dar.

Tyvarr har dem slutat att guida turister sa vi fivk inte komma in & aven om vi skulle ha fatt gora det sa vet jag inte om jag hade velat efter att jag har last boken om vad som hander dar inne....

Kraaam