12 januari 2010

En lång lååång dag!

Den började klockan fyra i morse då min hjärna vaknade och började rulla på högvarv. Under sådana tillfällen vet jag att jag lika gärna kan stiga upp. Ingen idé att ligga och vrida och vända. Det enda positiva var att hundarna gladeligen hänger på när de ser sin chans att sova i soffan. Det blir varmt och gosigt! Runt fem lyckades jag somna men vaknade ideligen av vad som måste ha varit möss som levde rövare på vinden, mardrömmar och knöhundar! Kvart i sju ringde klockan och sedan rullade dagen igång. Veterinärbesök, promenad, jobb fast jag egentligen har ledig vecka och när jag äntligen är hemma, en död mus i fällan under diskbänken. Först var jag inte ens säker på att den var död. Jag kan inte tänka mig någor hemskare än att komma hem och så har musfällan bara lyckats fånga musen i ena benet. Skulle aldrig kunna slå ihjäl den hur mycket den än plågades. Men den var faktiskt död! Slutligen ska bokslut ske för adoptionscentrum och jag och den förra kassören ska slå oss ner med denna skojighet. Senare! Jag vet inte hur jag ska orka hålla ögonen öppna men det är bara att sätta på pannan och glädjas över att min ångestfyllda tid som kassör är över. Aldrig mer säger jag!

Annat att glädjas åt: på fredag ska jag extraknäcka på mitt gamla jobb med min gamla klass och gamla kollegor! Jiiihooo!! I morgon ska jag gå och simma tror jag!!

Puss på er

Inga kommentarer: