6 januari 2010

Bröd och tyg

I morgon börjar jag på mitt nya jobb. Jag känner mig rastlös och pirrig! Vill bara att det ska vara lördag så den första introduktionen är avklarad. Känner mig nästan mer nervös nu än vad jag vanligtvis gör inför ett nytt jobb. Antagligen är det för att det känns som att så många trådar hänger i luften. Trådar som säkert knyts ihop i morgon, men ändå....

Nog om det! Jag har hittat på två saker till att göra under min lediga vecka (läs: nästa vecka). För det första hade jag kontaktpersonsträff på Ikea i dag. Jag skulle köpa absolut ingenting eftersom man får vara lite försiktig med pengarna om man ska jobba 50%. Men tygerna på Ikea är ack så fina. Och billiga! 2 meter och 2o centimeter tyg för 55 kr känns som...nada! Så under helgen eller möjligtvis nästa vecka tänkte jag sy en ny gardin till köket, eller en duk, eller nya kuddar till vardagsrummet....ja...vi får se helt enkelt!!

För det andra har jag tänkt att börja baka mitt eget bröd. Jag har ju tid nu. Och det är billigare...och godare! Började med ett morotsbröd i dag. Eftersom jag aldrig någonsin tidigare lyckats med ett bröd, DRÖM om min förvåning när det faktiskt smakade! Annat än sten alltså!

Kanske skulle bli hemmafru trots allt! Gillar ju att sy, baka, laga mat....men nej...som tur är så älskar jag att jobba också! Har VÄRLDENS bästa jobb ju!!

Puss

3 kommentarer:

livet på myra sa...

Lycka till imorrn på nya jobbet! :)
Kram Jessica

Vita drömmar och choklad sa...

Tusen tack för tipset!
Jag älskar danceaerobic, ska söka på nätet imorgon.
Jag ska även anlita en PT på nätet inom kort, måste rycka upp mig ;)

Lycka till på jobbet!
Kram milla

Emma sa...

Tack för lycka till:ena! Det gick ju ganska bra det där! :-)

Vita drömmar: Pt..ujuj..det låter avancerat!! :-)