5 december 2009

Veckan som gått

har varit intensiv som vanligt. Förutom det vanliga jobbandet har jag varit på inte mindre än två föreläsningar med Patrik Trondsen. En expert på aspergers syndrom och autism. Mycket intressant och mycket lärorikt. Specialpedagogik är nästa ämne som jag vill läsa till min utbildning och dessa föreläsningar gjorde mig än mer intresserad. Mest tänkvärt var att de med aspergers och högfungerande autism: 1. inte ser världen som andra gör och att de inte lär på samma vis och 2. med väldigt enkla medel kan man göra mycket för dem. Både i vardagen och i skolan.

Jag har även blivit lite avtackad på jobbet trots att det är tre (korta) veckor kvar. Ledsamt!

Jag har fått en ENORM böteslapp för att jag glömt att lämna tillbaka en bok till biblioteket. Klantmaja har slagit till igen!!

Julkänslorna börjar äntligen smyga sig på och jag har hittills köpt EN julklapp. Inte fy skam det! I dag ska jag klicka hem fler för det är ENORMT skönt att handla via internet!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej gumman! Ja, visst är det skönt att handla via nätet, slippa köa och trängsel på stan. Nu kan man ägna tiden på stan åt att sippa på en latte och titta på alla hysteriska människor, och tänka tack gode gud att man slipper det där. Puss och kram