30 december 2009

GOTT NYTT ÅR!!

Snart...2010...året jag fyller 30. Året jag blir mamma? Hoppas kan man ju alltid. Nyåret ska firas med mor och syster (som äntligen masar sig hem från storstaden). Det blir sådär lagom mysigt hoppas jag. Åtminstone är jag alldelses för gammal för att springa på misslyckade fester i alldelses för kalla kläder. Det är ganska skönt faktiskt. Att slippa ha storslagna planer som alltid slutar i besvikelse.

Dock kan man ha storslagna planer för det nya året. Jag hoppas verkligen att det blir riktigt riktigt stort. Få barn innan man fyllt 30 vore ju inte fel. Men det verkar orealistiskt. Men ack den som ger upp. För såklart ordnar det sig och vi får vårt efterlängtade barn till slut, det är ju vad hurtiga människor säger så jag måste tro på det då? Jaja, nu ska jag inte halka ner i bitterkärringträsket. Det var inte alls meningen faktiskt! Jag känner mig inte alls bitter i dag egentligen! Försöker kurera en analkandes förkylning, hoppas på att hundarna har samma uppfattning om kyla som jag och dessutom ska jag hämta lillasyster mot kvällningen!

Så ta hand om er i kylan. "Drick lagom mycket, rök lagom mycket, använd kondom". (Vi får hoppas Jessica läser det här. Hon kan vara den enda som förstår det där sista försöket att vara lite roligt..hahaha).

Puss

6 kommentarer:

livet på myra sa...

Ha ha, jag fattar inte!! Är jag trög? :)
kram Jessica

Emma sa...

VA! Det trodde jag nog!! Har du glömt "I manegen..."?? Så svaret blir...jaaa..lite trög! ;-)

Anonym sa...

Amen ååhh, det borde jag tagit! Fan, den va längesen man såg, kanske ska damma av vhs:en. :)

Emma sa...

Klart du ska! SÅ många gånger som vi såg den!! Varför skriver du som anonym ibland? För jag antar att det är Jessica som är nr 2 också? Skriv namn under i så fall så jag fattar vem det är! :-)

Jenny sa...

Hej gumman! Gott nytt år... och eftersom jag känner mig ovanligt hurtig i dag... Jag tror att du blir mamma i år, vill tro det... Puss och Kram

Emma sa...

Tack Jenny-gumman! Hoppas ditt siande slår in! Trött på att fira jul och nyår barnlös år efter år!!

Kramis