22 december 2009

Ett årtionde rullar förbi.

Dan före dan före dopparedan! Då är det en del som ska julstökas. Medan jag pysslade med detta under dagen lyssnade jag på radion. Radiopratarna diskuterade 2009 års bästa händelse OCH eftersom det har gått ett helt årtionde så diskuterades även 00-talets bästa och sämsta händelser. Någon lyssnare skrev in och menade att "Sagan om ringen" -triologin var det största som hänt. Innehållsrikt liv eller? I alla fall....jag började tänka på mitt eget liv och mitt i bullbaket frös jag liksom till eftersom jag insåg vad många STORA saker som har hänt mig sen millenieskiftet. På tio år hinner MASSOR hända ju! Titta bara:

  • Jag flyttade hemifrån och efter det har jag flyttat minst 3 gånger till.
  • Jag träffade mannen jag troligtvis kommer tillbringa mitt liv med OCH vi gifte oss!
  • Vi bestämdes oss för att skaffa barn OCH beslöt att adoption var det stora för oss!
  • Jag fann mitt drömyrke och studerade, tog examen och började jobba!
  • Två bebishundar kom in i vårt liv.
  • Jag växte upp! Lite i alla fall...
  • När man sen tänker på alla människor man mött, varav några underbara stannat i mitt liv, får jag nästan svindel.
  • Alla böcker man läst (tänka att Stephen King nästan DOG), all musik man lyssnat på, filmer man sett. Alla diskussioner, mysiga stunder, gräl.....

Människans liv är nog kort men tusan vad man hinner saker ändå!!!

Pöss

Inga kommentarer: