22 november 2009

Så jäkla bra

Varför ska modeller vara äckligt smala med utstickande beknotor och lår som inte går ihop? Själv går jag runt och känner mig tjock och ful mest varje dag. Och jag kan LOVA att modeindustrin har ett stort finger med i spelet. För fast jag inte vill så nog blir jag påverkad av de äckliga bilderna. Senast såg jag Gina Tricots nya reklam för underkläder. Min tanke var just att det där var ju himla snyggt på någon som HENNE. Men VARFÖR skulle jag vilja se sådär mager ut? Det är inte snyggt och jag tänker kasta av mig det oket. Läs underbara bloggerskors bloggar om problemet. Underbaraclara ryter ifrån här eller läs en annan bra blogg om äckligt smala modeller här. För det är äckligt, inte snyggt. Normala människor har faktiskt lår som rör vid varandra och armar som dallrar lite. Så jag gick ut och köpte mig några kassar med nya kläder. Kläder JAG mår bra i!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Heja dig! Håller med dig. Puss och Kram

Anonym sa...

Underbart inlägg! Håller med dig till 100%

Emma sa...

Tack hörrni! :-) Skulle gärna veta vem denna anonyma är!!

Krams

Fru Bergman: sa...

Jag reagerade också starkt när jag såg den där reklamen!

Kram från Hanna