27 november 2009

Roligt mot tråkigt

Tråkigt: att vara så trött en fredag så man räknar timmarna innan det känns okej att gå och lägga sig. Före nio verkar vara min gräns. Jag kan mäta mig i kvällströtthet med min gravida kollega. Men jag är ju också gravid förutom att jag bär mitt barn med mig i hjärtat istället.

Roligt: att morgondagen bjuder på bio av "New Moon" med middag efteråt. Lagom lördagsnöje för den som är halvvägs mot pension. Känner att valet av film gör mig lite ungdomligare dock!

Tråkigt: att berätta för eleverna att det bara är lite mer än tre veckor kvar av vår tid tillsammans. Jag tror faktiskt att de blev lite ledsna. Jag kommer att grina. Kan man vägra att sluta?

Roligt: att mina träningsskivor med dansträningen Zumba kom flera veckor tidigare än jag väntat mig!

Tråkigt: att dvd:n agerar surkärring och vägrar låta mig testa mitt nya träningsprogram. Jag prövade med andra skivor också så det är gurselöv inte Zumbas skivor det var fel på.

Roligt: att gå på julmarknad på söndag.

Tråkigt: att det antagligen kommer att regna istället för att stämingingsfullt snöa. Faaast, hoppet är det sista som överger en sägs det!

Nej, nu är klockan snart nio och det är dags att krypa till kojs!

Nattinatt

1 kommentar:

Fia sa...

Hoppas att det var en lyckad julmarknad. Mysigt! Kraaam