2 november 2009

Julkänslor och snölängtan

Som ni nog kan ana så sittar jag med terminens hemtenta. Aldrig är det så kul att blogga som när man är mitte uppe i en tenta eller en föreläsning. Den här terminen läser jag bara en kurs så det blir bara en tenta...gurselöv!

Trots att jag kan vara utan jobb vid den tidpunkten börjar jag nu längta till julen. Julkänslorna smyger sig på och jag blir lika besviken varje morgon när snön ännu inte har kommit till värmland. Jag suckar vid bloggbilder från våra norra delar där snön verkar ligga meterdjup vid det här laget och tar mig en tur till Ikea i morgon för att fylla på ljusförrådet.

Julmustberoendet har redan satt in och jag längtar efter att få baka lussekatter. Jag köper jultidningar och planerar för allt julpyssel jag ska göra inför första advent. Sneglar mot julskivan men nej, det är nog liiiite tidigt för julmusik. På jobbet planerar vi för pepparkaksbak och vi MÅSTE beställa material till julpysslet.

Till helgen är det dags för MÅRBACKAS JULMARKNAD. Tradition och en helt underbart mysig företelse. Utan allt det här julmyset, planerandet och längtan skulle månaden november antagligen vara helt outhärlig. Nu ser jag bara framåt!

Puss

Inga kommentarer: