12 september 2009

Ta vara på stunderna!

Det är nog de senaste veckornas visdomsord. Unga människor som dör i bilolyckor och andra hemskheter gör att åtminstone jag får lite perspektiv på livet. Just nu är jag inne i en fas där jag bara vill att tiden ska gå fort, fort, fort. Samtidigt som tidens gång skrämmer mig. För vem vet vad som väntar där framme? Tänk om allt inte blir bra?

Så eftersom veckorna trots allt rusar fram och min kalender är fulltecknad ända fram till november (mest med roliga saker måste jag väl säga) så tänker jag ta vara på den här lördagen. Jag tänker sätta mig i soffan, tända några ljus, läsa en god bok tillsammans med en kopp kaffe och två mysiga hundar. Sedan tänker jag ta en långpromenad för att avsluta dagen tillsammans med gamla, kära vänner.

Klippa gräset, dammsuga? Ja, om jag orkar.....

Pöss

1 kommentar:

Anonym sa...

Låt gräset och dammet få fritt spelrum idag och bara slappa och njut! =)

/Anna Larsson