8 augusti 2009

Värme + höstkänslor

Så blev det värmebölja igen! Den här gången försöker jag njuta av det och få lite färg på nosen samtidigt. Det är inte fel att se lite fräsch och solbränd ut de första dagarna på nya jobbet. Det innebär att jag tillbringat större delen av dagen på en solstol med Stephen Kings fjärde del i "Mörka Tornet" - serien. En av de sorgligaste delarna skulle jag tro. Jag vill läsa vidare men vill inte riktigt komma fram till punkten av "no return". Är det någon av mina läsare som slukat den 7 böcker långa serien så förstår ni kanske vad jag menar.

Trots värmeböljan börjar jag ana höst i luften. Ett stråk av aningen kallare luft under värmen, dagsljuset som ändrar sig en aning så att alla naturens färger börjar se lite mer genomskinliga ut samt rönnbören som lyser i klaraste rött och orange i skogen bakom vårt hus. Allt detta får mig att känna att hösten väntar runt knuten. Inget fel för min del. Jag älskar hösten och september är min absoluta favoritmånad!

Det börjar även bli dags att klicka hem lite ny kurslitteratur eftersom jag även denna termin ska läsa en kurs på distans. Vid dessa klicktillfällen följer även lite nöjesläsning gärna med. Dröm om min glädje när jag läser följaden på bokhoras blogg:

"Höstens stora skräckupplevelse är självklart – SJÄLVKLART! – Stephen Kings nya mastodontroman, ”Under the Dome” som åtminstone på pappret – och enligt herr King själv – är en återkomst till de brett episka skräckberättelserna à la ”Pestens tid” och ”Det”. Att sträckläsa en nästintill tusen sidor lång inbunden koloss samtidigt som jag bär omkring på två spädbarn kommer att bli en logistisk utmaning, men en jag är beredd att ta. Det är ju Kingen!".
Ett glädjetjut ekade i Forshaga när jag läste detta samtidigt som jag undrar HUR jag kunnat missa denna nyhet! Men strunt i det! Klicka hem den ska jag. Nu måste jag bara kolla när den kan tänkas komma till Sverige. Detta får bli höstens nöjesläsning mellan det jag måste läsa för att klara kursen samt det mitt jobb kräver att jag ska läsa. Hösten bjuder verkligen på många spännande nyheter!
Puss

1 kommentar:

Jenny sa...

Lycka till nu Emma, du fixar det galant. Puss och Kram