10 augusti 2009

Minnen från sommaren som varit

Nu knackar allvaret på dörren. I dag är sista semesterdagen för min del och i morgon börjar jag på mitt nya jobb. Jag känner både spänning och nervositet inför detta nya och jag hoppas kunna leva upp till både gamla och nya uppgifter. Trots att sommaren gått fort som tusan har jag ändå hunnit med väldigt mycket måset jag säga. När man tittar i den mapp på datorn som är tillägnad sommaren så finns där många roliga bilder och fina bilder. Bland annat har jag:

* Åtminstone varit ute och skakat mina lurviga en gång. Tyvärr blir det inga somriga paraplydrinkar för en som inte tål ens en knutta sprit. Ett glas rött går lika bra det!

* Tränat agilty med vovvarna. Även om det blev en aningens fler tillfällen i början av sommaren.
* Firat midsommar med goda vänner och även titta på barnen som dansade runt stången. Noah var ett av dessa barn även om han var lite tveksam till det hela

* Varit på rundresa i Dalarna med min (glada) make och tittat på fina gamla kakelugnar (och lite annat också) på Falu gruvmuseum. Minns även att bilen var fylld av loppisfynd på vägen hem!
* Träffat mina fina syskonbarn och deras fina föräldrar. Här visar minstingen upp de enda smultronen jag såg denna sommar.
*Fikat på världens bästa fik som heter "Tant Brun" och ligger i Sigtuna strax utanför Stockholm.
*Strosat i Trosa.
* Och i gamla stan. Här anar man min lillasyster långt där borta.
* Fått en underbar guidning i Uppsala av min gamla svenskpolare, Hanna.
* Tillbringat en dag på Historiska museet. Och jag är inte färdig där än!
* Umgåtts med lilla mormor
*Varit på utflykt med lilla mor. Det här var dagen då vi utforskade Kristinehamn. Men vi har även varit ute i blåbärsskogen, på Teater och lite annat smått och gott. +
* Fikat, grillat och umgåtts med andra fina vänner.
* Badat.
*Bakat, sytt och pysslat som en riktig husmor.
* Promenerat flera mil med hundarna.
....och mycket mycket mer! Inte illa! Nu kan man möta hösten med utvilad hjärna och upplevelsefyllt hjärta. Inte dumt.
Puss

1 kommentar:

Jenny sa...

Visst är Tant Brun i Sigtuna världens bästa fik... vi brukar försöka åka dit i bland... Låter som en fin sommar, synd bara att vi missade varandra... men snart får vi se till att träffas. Lycka till i dag. Kramar