1 augusti 2009

Loppistung förmiddag

I dag känner jag mig ganska duktig. Gick upp klockan åtta, pick som en lärka såklart. Runt nio-snåret gav jag och maken oss ut för att besöka inte mindre än 5 olika loppisar. Efter det tog vi våra hundar (som inte uppskattade loppiskuskandet lika mycket som matte och husse) och gick på en nätt promenad á 5 kilometer. Inte illa med tanke på att klockan inte slagit ett ännu!

Man kan ju tro att alla dessa loppisar skulle ha resulterat i en massa fina fynd men icke sa nicke. Massor av skräp var allt vi fann. Utom på den allra sista loppisen/rean vi besökte. Det var utanför en inredningsaffär men ägarna kallade det för loppis. Kanske lockar benämningen fler då. Inte vet jag. I vilket fall fann jag det lilla gulliga skåpet som ni kan se nedan. Jag hade ju tänkt att använda hönsnät på det hörnskåp jag visat i ett tidigare inlägg. Dock blev det spets istället på det skåpet eftersom jag inte fann tillräckligt finmaskigt nät. Här har de dock använt vanlig hönsnät och jag tycker det passade bra till just det här skåpet. Nu ska det bara hitta en plats i vardagsrummet.

Tidigare i veckan var mor och jag ute och lekte turister i vår närbyggd. Bland annat var vi till Kristinehamn (Värmland) där jag fyndade två små söta tavlor i en antikaffär. Den med fjärilar gillar jag bäst! CHOCK för de som känner mig och har sett mitt fjärilsbeströddda hem!



Vi var även till Fryksta krukmakeri som ligger strax utanför Kil i Värmland. Där köpte jag den lilla söta ljusstaken. Gillar den verkligen skarpt!

Nu skriker maken efter datorn eftersom trav ska spelas. IKVÄLL är det nog dags att bli miljonärer. Eller inte..... Puss

Inga kommentarer: