16 augusti 2009

Första veckan

På nya jobbet. På hösten. Det är så jag ser på den gångna veckan. Så fort semestern var slut, då var hösten här. Sommar väcker känslor av slapphet, vila, ligga i solen och läsa medan hösten är energi för mig. Nystart och nya projekt. Jag känner mig aldrig så full av energi och livslust som när vindarna börjar bli krispigare och löven växlar färg i rött, gult och orange! Slutet av augusti och hela september är mina absoluta favoritmånader.

Första veckan på mitt nya jobb har varit underbar! Jag har känt mig verkligt välkommen och jag stormtrivs verkligen. På måndag ska jag få lära mig powerpoint (vilket jag velat göra ganska länge) och i slutet av veckan är det dags för eleverna att börja. Det ska bli SÅ spännande!

Först ska jag dock njuta av en härlgt, solig, höstsöndag! Helgerna känns så mycket härligare när man arbetar tycker jag. Jag känner mig mer välförtjänt av vila när man lagt en arbetsam men skön vecka bakom sig. Då känns det som att jag verkligen har rätt att vara sådär skönt söndagslat. Batterierna måste ju laddas inför den kommande måndagen.

Puss

Inga kommentarer: