3 augusti 2009

Blåbärsblått

Ja, det var jag igår. Från topp till tå. Jag var nämligen ute och plockade blåbär med mamma. Det var mysigt och vi fick ihop några liter. Dock var både mina byxor, stövlar, fingrar och hund helt blåa efteråt. Hunden får skylla sig själv för han är kritvit (inte den här nedanför) och han envisades med att rulla sig i blåbärsriset. Det på fingrarna fick jag bort med husmorstipset filmjölk och jag hoppas att det ska gå lika bra med byxorna. Kanske ska ta och dränka in vovven i filmjölk med?

Nu är det bara en skälvande vecka kvar tills jag börjar på nya jobbet. Det ska bli spännande som bara den och jag längtar! Tills dess ska jag mest försöka träffa mina vänner. Misstänker att tiden inte kommer räcka till så fort höstterminen drar igång. Idag har jag tillexempel detta jobbiga bestyr framför mig:
  • Gå en långpromenad med hundarna
  • Fika med mina gamla arbetskamrater
  • Gå till bibblan, lämna tillbaka böcker
  • Låna tredje delen i "Mörka tornet" - serien
  • Plocka hallon

Det är till att ha välfyllda dagar, eller hur?!

Förövrigt har vi en liten kompis här hemma som kommer och hälsar på oss då och då. En liten söt igelkott minsann. Vissa av våra familjemedlemmar är mer intresserade än andra! :-)

Puss

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag har hört att hundar ska vara väldigt förtjusta i att rulla sig i blåbär? Man undrar varför, det är ju bara en av de värsta fläckarna att få bort, enligt min erfarenhet..
SÅ du är mer för att jobba - själv är jag jättebra på att vara ledig! Fast jag vill ju göra saker då också, bara ligga still är inte min grej. Men man behöver ju inte slappa bara för att man är ledig.

Anonym sa...

Vi har massor av blåbär på tomten och Circo ser ständigt ut som en punkare :)

Vad spännande med jobbet, grattis!
Kram
Nettis

Emma sa...

Hihi..ja, vad är det med hundar och blåbär? Det är fint när man har vita hundar. Kenneth ser ut som att han har stora blåmärken, sånna där man slagit så hårt så huden spruckit. Som tur är så är det ju bara i pälsen i alla fall. Men konstigt ser det ut! :-) Han är nöjd dock...och det är väl huvudsaken! :-)
Tack för grattis-et! Det ska bli spännande! Kram