4 juli 2009

Trött men glad

Glad för att det bara är två dagar kvar av jobbet from hell. I går gick jag nästan nästan av båten. Tänkte skrika: "Jag behöver inte dig, hitta någon annan som du kan göra till slav". Jag fick bita ihop käkarna och mana fram mantrat: "Bara två dagar kvar, bara två dagar kvar". Det piggar i alla fall upp att jag ser några av mina vänner här och där från båten. Helena som åkte med häromdagen, Maria som vinkade från kajen igår och Christine som kanske åker med under dagen. Guldstunder.

Tittar jag ut genom fönstret ser jag regnet ösa ner och min hjärna är inte längre lika tung. Det gör mig glad!

På arbetsförmedlingen igår blev jag lite glad av att jag inte behöver gå på någon"inför arbetslöshetsmöte". Jag har ju jobb från augusti. Lite tråkigt var det dock att jag fick vänta så länge på min tur. Dock fann jag Karlstads Universitets kurskatalog. Dessutom fann jag inte mindre än två kurser jag vill läsa. En i höst och en till våren. Men...jag läser redan en kurs i höst och en till våren. Plus att jag jobbar, går på agilitykurs och och....det hjälper nog inte att jag avslutar mitt satsmedlemskap. Dygnet har fortfarande bara 24 timmar och jag behöver åtminstone sova 8 av dem. Annars funkar jag inte...men jag söker nog ändå! Bara för att....

Okej, grattis om du orkade läsa mitt svammlande. Frukostdags!

Puss

4 kommentarer:

Hanna sa...

Är det samma båt du jobbat på nu som tidigare? Jag minns inte att du vantrivdes så mycket för i tiden. Vad har hänt? Skönt att det är över i allafall!

Kramar från Hanna

Emma sa...

Jepp, det är det. Jo, jag vantrivdes. Värst var väl de sista åren. Jobbade inget där förra året så då svor jag att aldrig jobba där igen. Men man glömmer så lätt..
En väldigt dryg o otrevlig chef är väl det största problemet. Men snart över ja..

Kram kram

Ylva sa...

Vad du är duktig Emma! Beundransvärt att orka med alla dessa kurser tycker jag.
Kramis

Emma sa...

Tack gumman! Fast egentligen är det inte duktigt eftersom jag tycker att det är så himla kul!!

Kram