26 juli 2009

Senaste pysslet

Det återstår ännu några veckor innan jag börjar mitt nya jobb. Jag utnyttjar tiden och pysslar ihop lite smått och gott till hemmet. Mest pysslar jag med sådant jag fyndade på loppisar under dalarna-veckan. Det regnar ändå bara ute så det är lika bra att utnyttja tiden.

Jag var tvungen att testa ett tips från en annan blogg. Hon hade nämligen gjort eget badsalt. Det enda man behövde var vanligt grovsalt och rosblad. Blanda, låt det hela torka och VIPS så har man billigt badsalt eller en trevlig gåbortpresent. Mitt badsalt håller fortfarande på att torka men det luktar ljuvligt gott!

Jag fyndade ett tyg med små blommor på.
Endast 15 kr.
Av detta har jag sytt två kuddar som numera befinner sig i vår soffa.

Den tredje kudden är också ett second-hand fynd.
Älskar de virkade rosorna.
Letar ständigt efter fler i samma stil.
Endast 40 kr kostade den!

Andra saker som är bra med att det regnar ute (förutom att man kan vara inne och pyssla) är att man kan mysa med te och levande ljus. Här i ännu en loppisfyndad kopp (har 4 st med tillhörande fat). Älskar den lilla blomman inne i koppen. Japp, jag är såld på blommor!

Puss

4 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig flicka! Mams

Emma sa...

Ja, är jag inte?! ;-)

Kram

Alexandra sa...

Läckert badsalt! Och enkelt, tänk vad jag krånglat till det med färg och doftolja ;) Din variant måste jag helt klart testa!

Alexandra sa...

Om du någon gång frestas till att göra egen tvål kan jag rekommendera IKEAs formar för iskuber. Det står att de bara ska användas till vatten men de funkar utmärkt till tvålar och billiga är de! Tvålar är enkla att göra, och kul present!