3 juli 2009

Onda ting

Allt ont kommer i tretal sägs det? Eller är det allt gott? Just nu behöver jag en motvikt. Onda ting: värmeböljan (inte kul om man jobbar i en bastu), båtjobbet (när ska jag minnas hur det känns att jobba där på riktigt?), hundhår över hela golvet och jag orkar inte dammsuga. Och jag är så glad att jag inte har några riktiga problem. Verkligen!! När man verkligen tänker på det så är man faktiskt riktigt lyckligt lottad som tycker att det värsta just nu är värme, ett tråkigt jobb som snart tar slut och hundhår.

Om tre dagar tar jag dessutom semester. En vecka i Dalarna följs av en vecka i Stockholm. Jag längtar! Men just nu ska jag ta mig en stärkande kopp kaffe, dra på mig så tunna kläder som möjligt utan att var vulgär och bege mig till arbetsförmedlingen för att se om jag kan stämpla resten av månaden. Ytterligare en jobbig sak att genomföra. Konstigt dessutom eftersom jag har ett nytt jobb. Jag har bara inget jobb den här månaden!

Ett riktigt problem: adoptionerna i Kina strular igen. Flickor har tagits från sina föräldrar för att de inte kunnat betala straffavgiften då man har fler än två barn. Barnen har adopterats olagligt till Amerika (såklart) och till Europa. Några barn kan ha hamnat i Sverige. Saken ska utredas. Sånt här får bara inte hända! Vad gör de om ett sådant barn finns hos nya föräldrar i Sverige? Skickar de tillbaka barnet då? Tack gode gud att vi ska adoptera från Thailand!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Usch, det är lät inget vidare alls.
Vet ni om ni kommer att få hem en liten kille eller tjej?

Emma sa...

Inte alls roligt. Många länder är inte så "ärliga" som Sverige. Adoption är en balansgång! Nej, vi vet inte förrän vi får barnbesked.