27 juli 2009

Min lördagskväll

I lördags fick jag chansen att följa med ut på Sunnes största begivenhet. Nämligen fryksdalsdansen. Det är ett riktigt party i dagarna fyra. Eftersom jag börjar bli lite till åren tackade jag nej. Det sved lite i nostalgitarmen men jag kände inte alls för att dricka mig måttligt berusad för att sedan stå och svaja axel mot axel med andra mer eller mindre fulla människor. Istället tog jag fram ikeatyget som länge legat och väntat på att symaskinen ska åka fram ur garderoben. Sedan tillbringade jag hela lördagkvällen inomhus, i värmen och med symaskinens burr som enda musik. Resultatet blev ett länge planerat draperi till tvättstugan. Bakom draperiet döljer sig torktumlaren och återvinning. Det är mycket snyggare och renare nu tycker jag!

Tyget räckte även till (en lite vind) gardin till altandörren som även den finns i tvättstugan.

Målarpenseln kom också fram några gånger under helgen som förflutit. Ljuskronan och den lilla hyllan är loppisfynd. Allt ska upp i sovrummet är det tänkt. Men först måste några små detaljer inhandlas. Tänkte hänga prismor under ljusstakens armar, en tripp till Panduro. Dörren till det lilla skåpet ska få något slags spets för luckan istället för den glasruta som satt där innan. Därför krävs även en tur till någon second handbutik. Allt detta tänkte jag fixa under kvällen. Men först, ett stopp hos veterinären för den årliga vaccineringen av vår minsting.


Puss

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag skulle också välja att vara hemma och pyssla, framför att ge mig ut i dansens svängar. Känner mig mest bara trött på alla överförfriskade personer som man alltid stöter på...
Praktiskt och fint med draperiet, jag har ju hängt tyg för böckerna i bokhyllan, och är så nöjd med det.

Jag snodde ju idén med ljusstakar.. eller heter det inspireras?..så testa du också att göra din egen variant!

Emma sa...

Precis! Jag håller helt med dig där! :-) Draperi är trevligt, det döljer så fint! Jag minns ditt draperi för hyllorna. Super smart ju! :-)

Inspireras tror jag nog..kikade faktiskt efter fina skålar på second hand-rundan idag. Dock har jag inte funnit några...ännu...:-)