9 juli 2009

Loppisfrossa och regn

Just nu befinner jag mig i dalarna hos svärisarna. Passar på att blogga lite medan resten av gänget tittar på någon kriminalserie på tv:n. Jag är inget större fan av krimserier, filmer eller böcker. Regnet öser verkligen ner. Lika mycket som solen sken förra veckan har nu himlen öppnat sig för att kunna släppa ner allt detta vatten. Det finns inget mellanläge i detta landet längre!

Well, jag ska inte klaga utan passar på att springa på inomhusloppisar, inredningsaffärer och museum istället. Min käre man följer dessutom snällt med utan att klaga. Gårdagen anlände vi hit och på vägen hittade vi ett tiotal loppisar. I dag har vi varit på Falu gruvmuseum, hittat några fler loppisar och tittat på inredning i Falun. Museumet var verkligen mycket intressant och i Falun passade jag på att kika in på inredningsaffären Gruvgatan 13. Jag vet inte om det var loppisprisernas fel men jag köpte inget eftersom jag tyckte att priserna där var hutlösa! Dock har inredningsaffärerna gett oss några ideer till nya projekt som ska genomföras där hemma. Till loppispris har jag istället hittat:
  • Ungefär en halv servis med blommöster. Kanna, såssnipa, tallrikar av olika storlekar.
  • 4 blåblommiga temuggar
  • 2 lampor
  • en liten potta med blommor
  • en spetsgardin
  • brödkorg
  • takkrona för ljus
  • liten hylla
  • tidningsställ
  • en enda tallrik till min tallrikshylla

Vissa saker ska självklart målas och göras om men det ska såklart bli ett sant nöje. Morgondagen ska ägnas åt lite mer loppis (hinner nog med några under helgen också!) och dessutom ska vi på trevlig middagsbjudning. Jag njuter!

Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

Njut min älskling. Mams

Fröken Fräken sa...

Hej bara vad du fyndar när du kommer igång! SJälv har jag visst kånkat hem något loppisfynd varenda dag den här veckan.. så kan det gå med loppispriser.. kan hålla med om att vissa inredningsbutiker är mer till för att inspireras av än att ha råd att köpa något där.. hoppas att någon slutar hälla vatten över er snart ;-)

Emma sa...

Såklart mams!

Fröken fräken: Det blir lätt så. Jag har nog köpt något på varenda loppis jag varit på..även om jag bara handlat för en tia eller så. Vattnet tänker visst aldrig sluta falla men i dag såg jag faktiskt solen litegranna!! :-)