13 juli 2009

Hemma och vänder

Då var man hemma igen efter en härlig semester i dalarna! Det har verkligen varit riktigt underbart trots att vädret inte visade sin bästa sida. Gårdagen avslutades med en fika på underbara Nyhammars herrgård. Där kan man ta en fika i gammal, lantlig miljö, köpa något fint i inredningsbutiken eller bo över i något av de få rummen som finns för övernattning.
Underbart gott fikabröd. Maken menar att detta var ett typiskt Emma-kort.
Jag förstår inte riktigt varför!

Receptionen. Så otroligt fin och charmig!


Mera inredning ute i en lada.
Cafésetet skulle passa bra hemma hos mig.
Gärna med en klätteros i parasollet!



Själva herrgården.
Självklart regnade det så bilderna är lite "kulna".



Jag är faktiskt bara hemma och vänder.
Ska träffa bror med barn och pappa med fru i dag.
Sedan är det bara hem och packa om för på onsdag drar jag till Stockholm i en vecka.
Jag hoppas vädergudarna ändrar humör tills dess!

Puss

2 kommentarer:

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Ser verkligen mysigt ut på herrgården, förstår att du trivdes där :) Hoppas ni har en bra semester i stockholm nu när vädret blivit bättre.
Kram Camilla

Emma sa...

Mmm..älskar att fika! Så fika på mysig plats är tipp topp! Stockholmssemestern vart toppen! Och vädret var definitivt bättre än i både Dalarna och Värmland! :-)

Kram