6 juli 2009

Första lediga dagen

Idag vaknade jag riktigt sent för att vara jag. Klockan tio närmare bestämt!
Då hade jag väldigt ont i axeln efter att ha legat i sängen sedan klockan elva dagen innan.
Medan maken åkte och inhandlade en ordentlig semester-frukost gick jag ut i trädgården och klippte en bukett av vår pion. Grenarna dignade långt ner på marken så de var ändå finare i en vas inomhus. Pioner är alltid en favorit!
Pysseltanten har hoppat in i mig och semesterns pyssellista ser ut som följer:
  • Sy draperiet till tvättstugan (förhoppningsvis klart under dagen)
  • Testa att gjuta i betong, kan inte mer än gå åt he-e
  • Loppisfynda fler fina tallrikar och hänga upp dem på väggen
  • Fynda fina, gamla ramar och eventuellt fina affischer eller planscher att samföra och hänga upp i sovrummet

Ser ut som att jag måste ta på mig joggingskorna och börja springa på fler loppisar och secondhand-butiker. Min förhoppning ligger på att sådana ska kunna hittas under veckan i Dalarna. Vi får se helt enkelt...

Puss

Inga kommentarer: