27 juni 2009

Solen fortsätter skina...

och jag är så jävla trött! Den här veckan knäckte mig! Det började igår under båtjobbandet. Allt gick prima och jag hade inte glömt riktigt allt om hur jobbet ska göras och jag var riktigt duktig på att bussa på folk med cyklar, barnvagnar och allt annat (räkbåten fungerar även som buss, ganska mysigt faktiskt). Min kollega var nog inte allt för irriterad på min glömska hjärna när jag för fjortonde gången ställde samma fråga. Helt plötsligt sa kroppen NEJ. Huvudvärk, illamående, ingen hjärnkapacitet kvar. När jag funderade tillbaka kan jag inte fatta att det var DEN HÄR veckan jag fick ett nytt jobb. Det är jobbigt att påbörja, avsluta och mellanlanda. I dag har jag försökt återhämta kraft! Huset ser ut som ett stort kaos. Orka bry mig. Jag drog på hundkalas och tillbringade resten av kvällen med en god bok. Tur att hundarna är utslagna efter bus och väldigt varmt väder.

Förövrigt tycker jag det är lite tragiskt att Michael Jacksons död väcker all denna uppståndelse. Jag förstår ju varför. Han var stor. Jag var inget fan. Det enda jag kan tänka är att en människa som levt ett så tragiskt liv äntligen fått ro.

Puss

Inga kommentarer: