10 juni 2009

Pirrig

I dag har jag förklarat för mina elever vad ordet bekymrad betyder för något. De fattade såklart! Bekymrad är också dagens tema. Från en dag till en annan blubblade den där stressen upp som jag varit så glad över att slippa tidigare. Tiden för de ansökningar jag skickat in börjar gå ut och det är fortfarande tyst....Vill ingen ha mig?? Det enda jag har lyckats rota fram är en veckas arbete på mitt gamla jobb. Där vill jag inte ens va! Men det är pengar och det blir säkert roligt att servera räkor och vin till fyllkajor och glada turister. Efter det beslutet försökte jag planera resten av sommaren. Men jag insåg att det inte var lätt när man inte vet vad som kommer att hända. Är jag "ledig" eller inte? Jag ska i alla fall försöka ta mig en vecka i Stockholm plus en vecka tillsammans med maken. Om jag inte får jobba då. Det är rätt surt också att jag fick erbjudande att jobba tre veckor på sommarskolan. Det kunde jag naturligtvis inte ta eftersom det handlade om den tidigare perioden, inte den senare, och då jobbar jag fortfarande på FU. Hade varit sjukt mycket roligare att få jobba som lärare under sommaren än som privat passupp. Hittills har jag sökt 8 + 7 jobb och ikväll ska jag hem och söka 7 till. Jiiihaaaa om inte det ger något...

9 kommentarer:

cojja sa...

Usch vad tråkigt för dig. Själv vet jag inte vad som händer efter den 8 aug. Det är jobbigt att inte veta hur framtiden blir, man kan inte slappna av trots att man är ledig. Ut och ta en öl sa du =) Jag jobbar i morgon natt men eventuellt fredag, ska kolla så att jag inte ska åka till Göteborg bara.
Kram

Emma sa...

Usch ja..inte sköj. Det får nog bli efter midsommar för min del nu. Det bokade på lite saker. Men vi kan väl ta det veckan efter midsommar kanske? Så kan vi dränka våra jobbsorger! :-)
Kramis

Jenny sa...

Gummman, tänker på dig och tror på dig. Kramar.

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att du får positiva besked snart!

/Anna Larsson

Emma sa...

Tack alla söta! Det känns skönt med sådant fint stöd! :-) Kramar

Anonym sa...

Jag vet att du får jobb för du är så bra. P & K Mams

Emma sa...

Tack mamma! Skönt att ni trot på mig! Puss

cojja sa...

Det låter bra med veckan efter midsommar för min del. Det blev en Göteborgsresa.
Kram

Emma sa...

Vad kul! Åker både du och Anders? Ska ni på Liseberg? Vi hörs när midsomamrhelgen är över då! :-) Kram