23 juni 2009

Hej nya jobbet, hejdå gamla...

Jag kan inte fatta att jag fick jobbet! Massa nej och sedan ett jobb på första intervjun. Jag är så glad! Och det ska bli så spännande att jobba på en vanlig skola med nya kollegor, nya elever och även nya ämnen.

Just nu är glädjen dock blandad med sorg. I morgon är nämligen sista dagen på mitt gamla jobb. Sista gången jag ser mina gamla elever. Redan i dag höll jag på att börja grina när eleverna tackade oss och gav oss en spontan applod. Sedan sa vi hej då till de som inte kan närvara i morgon och det var tufft. Då kan man ju tänka sig hur det känns i morgon när det är: "farväl allesammans". Men först ska vi grilla, spela krubb och crocket, bada och mysa. Jag ser fram emot en riktigt mysig dag utan allt för många tårar.

Puss

5 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis Emma! Va kul för dig :D
Kan du inte berätta lite mer om din nya arbetsplats, för jag är jättenyfiken.

kramar från Hanna

Anonym sa...

Grattis Emma! Ett bra val.
Beundrar dig med din positiva livssyn och livsstil.
KRAM!

Anonym sa...

den anonyma är Gunnel ;-)

Emma sa...

Tack så mycket! Ja, det är roligt med nytt samtidigt som man sörjer det gamla lite.

Hanna: Jag ska jobba med SFI och Hemkunskap en termin. Det är ett mammavik. Hk är en högstadieklass och SFI är vuxna. Ska bli sköj!

Gunnel: Jag förstod att det var du med dina snälla kommentarer.

Kram på er

cojja sa...

Grattis grattis. Vad skönt att det löste sig. Krams