8 juni 2009

En duktig helg

Måste säga att jag känner mig ganska duktig efter att tillbringat helgen med att städa upp både inne och ute. Inne hade jag en riktigt storstädning där jag till och med gjorde rent i ugnen. Det ni! Ute klipptes det gräs samt kanter och en av rabatterna blev åtminstone lite finare efter rensning. Dock har både jag och maken insett att vi inte är några rabattmänniskor så den ena rabatten ska minskas betydligt. Istället sår vi gräs och har bara kvar den jord som behövs för att rosor och buskar ska trivas. Önskar att min mormor bodde närmare för hon älskar att gå och påta i jorden.

Har hunnit med lite vila också, röstning, hundpromenader plus spårläggning och en trevlig söndagsgrill med sköna Helena och hennes kärlek. Det var första gången jag träffade denna kärlek och det vart MVG direkt.

Puss

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag vet, du kan komma hit och fortsätta att städa hos mig. Ugnen går också bra att rengöra ;-)

Vit poesi sa...

Så härligt! Behöver få lite städenergi, kan du inte sända hit lite!!
Kram Malin

Emma sa...

Javisst, jag kommer och städar hos er. Min ofrivilliga ledighet börjar snart så betalar ni bra så gör jag nästan vad som helst! :-) Kram