21 juni 2009

Efter midsommar

Vi är hemma efter en långhelg i Sunne. Det är roligt att vara borta men väldigt skönt att komma hem. Hundarna är nog ändå gladast då vi stiger in genom dörren här hemma.
Midsommaraftonen firades som sig bör. Goda vänner, sill, färskpotatis, grillat och små grodor fanns på plats. Även solen behagade närvar denna regnets dag! Vid Sunnes fina hembygdsgård tittade vi på när stången restes och vissa av oss dansade även kring den en stund.

Förövrigt hann jag med ett besök på mitt gamla stammishak, Kolsnäs. Jag var laddad för en nostalgitripp men det enda jag fick var en känsla av att tiden stannat där samtidigt som jag kände mig lite gammal. Detta trots att jag inte alls var en av de äldsta på plats. Men jag fick åtminstone dansa till tidernas bästa danslåt: "Rythm is a dancer" och promenera hemåt i sommarnatten. Det ni, det är inte alls dumt faktiskt.
I morgon ska jag intervjuas. Håll tummarna är ni snälla!
Puss

Inga kommentarer: