10 juni 2009

Att drömma sig bort

Min man har börjat sluta (precis så) en timme tidigare om dagarna. Det ger oss en MASSA extra kvalitetstid. I dag hann vi åka på agilityträning och ändå vara hemma i "vanlig tid". Jag har dessutom hunnit skriva ytterligare 7 cv samt tittat på säsongsavslutningen av "Grey´s" (!!!). Gosat med hundar såklart och varit lite kreativ. Inte fel. Jag hittade ett jobb som intresserar mig rätt mycket, och det är INTE ett lärarjobb! Vet inte om jag har någon chans på det, jag kan ju inte göra annat än söka.

Förövrigt lever jag i en dröm. Och det är inte bara drömmen om att få ett nytt jobb snart utan en dröm om ett paradis, en sandstrand och paraplydrinkar på stranden (ok, jag kan inte dricka starkare alkohol men det låter mer romantiskt än om jag skrivit öl). Jag hungrar efter värme och långa nätter. Folk försöker vara positiva och säga att kylan som råder nu betyder en varm sommar. Själv är jag tveksam alltså!

I morgon har jag inga elever på förmiddagen eftersom allesammans skulle på sina barns skolavslutning vilket innebär att jag har sovmorgon till SEX! Jiiihooooo!!
Puss

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, vi kan dricka öl med paraplyn i, fixar inte heller att dricka något starkare än vin nu för tiden, Annat var det när vi blandade "punch" så det stod härliga till... Puss och Kram... och fortsätt drömma om paradiset...

Emma sa...

Klart vi kan! Haha! Ja, jag fattar inte hur man klarade det. Den där "punchskålen" alltså! Farligt farligt...skulle nog dö av alkoholförgiftning om jag försökte mig på något dylikt nu!

Jag forstätter drömma och kanske kan det bli verklighet också!

Kram puss