2 juni 2009

Arbetslusten har flugit sin kos

I dag räknar jag till 15 arbetsdagar med elever. Kvar. Det är allt som är kvar av terminen. Efter det dyker jag in en period som jag ännu inte vet något om. Detta gör inte direkt att jag känner en stor motivation eller lust att vara på arbetet. Speciellt inte när det finns roligare projekt hemma som lockar. I går kväll ville jag inte alls gå och lägga mig. Det fanns så mycket roligt kvar att göra. Till slut var jag dock tvungen att få lite sömn. Uppstigning vid 0500 tillåter inga längre kvällar. Detta säger väl att jag inte kommer bli sysslolös om jag blir arbetslös. Önskar bara att det drog in lite pengar också..

3 kommentarer:

Jenny sa...

Nej,det är väl pengarna som är problemet, men efter ett tag skulle man nog kanske sakna jobbet också. Men vet du, jag tror det löser sig, på ett eller annat sätt. Kram

Fröken Fräken sa...

Jag har ju alltid så mycket på gång, så även när jag varit arbetslös så har jag varit allt annat än sysslolös. Även om jag gillar mitt jobb så är det ju inte mitt allt. Men det är ungt med osäkerheten och att man får mindre pengar att röra sig med när man inte jobbar. Men det brukar ju alltid ordna sig! Själv vill jag ha semester NU!

Emma sa...

Jenny: Javisst, jag vill jobba! Men om man inte har något val är det bra att vara den rastlösa typen! :-) Tack för peppning! Kramar

Fröken Fräken: Vore inte fel att få lite semester och lite vila. Hoppas din blir underbar i alla fall! Kram