8 maj 2009

Nya textilier

Den här helgen hinner jag ingenting här hemma. Jag åker nämligen till vår hufvudstad i dagarna två för förbundsmöte (styrelseuppdrag) och hotellvistelse. Det ska bli spännande såklart men det är konstigt att det alltid finns 1000 andra saker man också skulle vilja göra. Den här helgen handlar det om en riktigt stor loppis som jag missar samt agilityträning! Dessutom köpte jag för en tid sedan ett stycke tyg på Ikea. Detta tyg ska såsmåningom sys om till ett draperi som ska dölja tvättmaskin och återvinning i vår lilla tvättstuga. En klon kanske vore något för mig?
Efter dagens genomvåta martens-(uttalas maaarten men betyder marknad) upplevelse i hembygden Sunne tog jag mig en tur till Rusta. Det enda fynd jag kom ut med var denna kökshandduk. Handduken är som ni ser blårandig (ja mamma, blått börjar bli min favorit i köksinredningen, chockande va!) med ett förtryckt recept på blåbärsmuffins!
Söt tycker jag! Funderar på att prova receptet endera dagen! Bild lånad från Rustas hemsida
Puss

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, det är inte lätt att hinna med allt man vill och allt man borde.. jag drar till Sthlm på måndag för intensiva jobbdagar, och borde ägna helgen åt att vila mig lite, när man nu varit förkyld. Men istället har man varit på loppis i fyra timmar idag och imorgon kanske det blir resa till Ikea.. inte mycket vila där..

Emma sa...

Nej, det är inte lätt att vila. Jag blir så lätt rastlös då..det finns ju alltid något man vill göra! Kul med loppis ska nog också försöka få till någon under sommaren! Kram

Anna sa...

Åh vilken fin kökshandduk! Sån vill jag ha :)

Håller med, det finns alltid så mycket man vill göra mem man får typ alltid prioritera bort något. Jag vill göra ALLT!

Kram

Emma sa...

Rusa till rusta, rusa till rusta...:-)

Sådan är jag med! Allt allt allt..gärna samtidigt..och då blir det lite svårt ibland! :-)

Kram