22 maj 2009

Gammalt blir nytt

Äntligen är sovrummet målat.
Det tog en halv dag och en halv natt
eftersom vi fick stryka på färg inte mindre än TRE gånger.
Riktigt jobbigt men nu är det klart!! Dock funderar jag på
om jag är den enda som får träningsvärk av att måla??
Jag var tvungen att visa en bild även om
det blev en suddig sådan. Regnigt väder ute gör inga klara bilder!
Trots det ser ni väl att färgen är vit med en svag skiftning av rosa?
Tillsammans med den nya sängen, nya överkastet och byrån
i ny klädsel är vårt sovrum helt fantastiskt mysigt att vistas i numera.
Vi har också ett "i-väntan-rum" som står tomt så när som
på datorn. Eftersom vi hade två madrasser över när den
nya sängen flyttade in så tyckte jag att de passade bra som
dagbädd/soffa samt sovplats för gäster i just detta rum.
Är inte detta miljövänlig återvinning så säg!!
Puss

6 kommentarer:

cojja sa...

Åhh vilket fint överkast (väggen var oxå fin förstås =)) vart har du hittat det?

Anonym sa...

Vad duktiga ni har varit, blev jättefint. Mams

Emma sa...

5Cojja: Tacktack! Överkastet köpte vi på sängjätten tillsammans med sängen.

Mams: Tack! Du får komma och titta "live" snart!

Kramar

Jenny sa...

Vad fint det blev. Kramar

Fröken Fräken sa...

Vad fint det blev! Och det var en härlig lösning med dagbädden! Klart att man ska passa på att återanvända saker, och inte bara köpa och slänga.
Beror ju lite på kvalitén på färgen och hur mörk väggen var, hur många gånger man måste måla. Jag målade köket i vitt, och väggarna var typ hudfärgade, och jag behövde ändå ta tre varv..

Emma sa...

Jenny: tack tack!

Fröken fräken: Tackar! Jag är ganska stolt över min återanvändare-idé måste jag säga! :-) Och nöjd! Vi kanske ska vara glada att vi inte behövda måla fler gånger då för väggen var mörk grå-blå innan.

Kram alla!