14 maj 2009

Eurovision rockar i år

Norge är min absoluta favorit i årets Eurovision. Jag är helt säker på att den kommer att ta hem hela tävlingen. Ikväll ska jag titta när våra kära grannar tar sig igenom semin lätt som en plätt. Även förra årets Norgebidrag var min favorit. Norge rockar fett på sistone!!

Från semifinalen i tisdags var Island, Bosnien-Herzegovina och Portugal mina favoriter. Riktigt bra låtar alla tre! Vi får se om utbudet är lika bra ikväll! Spännande!

Klicka på ländernas namn för att se bidragen!

5 kommentarer:

Vita drömmar och choklad sa...

Tack för din kommentar hos mig!
Jag har helt missat schlagerfestivalen men ska se stora finalen iaf.
Ha en bra kväll.
Kram Camilla

Jenny sa...

Hej gumman! Ja, Norge är absolut bäst i år... Norska män är bra överlag, jag som lever i hop med en borde ju veta... Kramar

Emma sa...

Vita drömmar: Tack detsamma!! Hihi! Själv är jag inbiten schlagernörd som följt alla delfinaler! :-)

kram

Jenny: Jasså är han norman din gutt! Snakker dere norsk da? Haha! Tur att jag inte är lärare i norska i alla fall!

Kram

Anna sa...

jepp, Norge kommer nog vinna. Själv hejar jag på Ukraina men även Island har ett bra bidrag!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram

Emma sa...

Anna: Usch! Ukraina fattade jag inte alls...men smaken är som baken. Dock vann den värdige! Kram på dig