3 maj 2009

Ännu en härlig helg drar förbi...

Valborgsmässoaftonen började med en tripp till Sunne för att grilla med några gamla, goda vänner. Dessa två tjejer har jag känt riktigt länge. Den ena kände jag som bebis och den andra träffade jag på högstadiet. Det är så kul att vi fortfarande är vänner och numera umgås med våra respektive, barn och hundar! Vädret var ju med oss också! En helt underbar kväll!!

Helgen fortlöpte med att kära mor tillbringade en dag tillsammans med mig och vovvarna. Mysigt hade vi, grillade gjorde vi och solen stekte oss på vår sköna dag! Den sista dagen som då är i dag har jag hunnit med en vårmarknad och en träningstävling för oss agilty-galningar. jag blev löjligt glad då jag och Jack kom trea bland sex tävlande i samma klass. Dock har ettan och tvåan tränat ungefär ett år mer än vad jag och jag gjort så då kändes det ju lite extra! Dessutom hade vi ju underbart roligt!

Lite nyttigheter måste man ju också hinna med. Såhär såg förrådet ut innan vi målade det. Grått och vitt är det numera och bilder kommer så fort färgen torkat ordentligt!


Dessutom har blommor planterats, långpromenader tagits och en del vila har också hunnits med! Nu laddar vi för en ny vecka och nya härliga helger!


Jag behöver fortfarande HJÄLP med det jag skrev om i förra inlägget. Ingen som vet?



6 kommentarer:

Vita drömmar och choklad sa...

Hej, fin blogg du har.
Jag har nyss sytt en lampkjol. Den är super enkel att sy! Visar den på bloggen någon dag under veckan. Titta gärna in. Kram Camilla

Emma sa...

Tack! :-) Å! Vad bra! Då ska jag hålla utkik!!

Jenny sa...

Hej vännen! Ser ut som en kanonmysig helg... Kan tyvärr inte hjälpa till med lampskärmen, har samma dilemma själv. En gammal ärvd lampa, jättefin förutom skärmen. Kramar

Emma sa...

Du får också kika på tipsen jag hittar. Vore skoj att göra något av gamla fula skärmar.

Ja, helgen var verkligen toppen!

Kram kram

Ylva sa...

Gamla fina polare, det är himla gôtt det! Visst känns det som en ynnest att få ha kvar dem, eller som i mitt fall, ta upp kontakten med flera stycken nu på senare år och upptäcka att de finns kvar, och att ingenting har förändrats!
Ni verkar ha haft en supermysig helg!!

Kraam

Emma sa...

Javisst är det! Att man har lyckats och inte glidit isär är verkligen en merit! Även nyare vänner är verkligen guld värda! Vänner kan man aldrig få för många av!

Massa kramar