14 april 2009

Vardag...för vissa!

Själv har jag ju fortfarande påsklov/semester och min käre make, han har ju tagit semester för att ge oss tid tillsammans. I vardagen är det så lätt att glömma. Ska man hålla som par så måste man ge varandra tid, och då menar jag tillsammanstid!

Well, i dag har vi verkligen varit tillsammans. Heeela dagen på Ikea. Visst är det roligt med Ikea men den här gången blev det nog lite för mycket av det goda! Dessutom sprang vi in på Indiska och köpte nya knoppar till min numera nymålade byrå! Sååå fint blev det! Färgen måste bara torka liite till så kommer en bild! Jag är så stolt över vad jag åstakommit (första gången jag målar möbler) så i helgen blir det mer målade. Då är det sovrummets tur! Jag föll för färgen "vitlök". Gissa vilken färg det är om ni kan!! :-)

Men innan dess ska vi gå på "Rocky Horror show" (lite kultur måste man också ha), jag ska på en trevlig fika-på-stan och bio "Män som hatar kvinnor". Måste se vad allt ståhej är om! Jag är fortfarande tveksam till att filmen ska kunna mäta sig med böckerna!

Nämen! Nu är det bestämt tid för lite mer grillning tror jag!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ja, vissa har det bra som får ha lov... Ta hand om dig och varandra, du har så rätt i att man behöver tid tilsammans. Kramar

Emma B sa...

Haha...tyvärr är jag inte kommunalanställd (än) så jag har inte lov utan får ta ut några semesterdagar. Dessutom måste de tas ut nu också...men men..det har varit välbehövligt!

Kram