29 april 2009

Nyheter behagar

Var bara tvungen att göra om lite i bloggen. För den intresserade kan man nu läsa vad jag läser just nu samt vad jag senast läst. Böcker är en så stor del av mitt liv att de måste finnas med på bloggen. Jag är till och med en så stor boknörd att jag har svårt att förstå mig på ljudböcker (papperstyngd ska det vara!!) för att inte säga film! Bibliotek är det bästa som finns!!!

Nemi är en underbar person. Nog finns hon litegrann i oss alla! Alla strippar från Nemi som finns med i bloggen ligger där just för att de stämmer så bra överens med den jag är! Huvudet-på-spiken-Nemi skulle man kunna säga.

Förövrigt gläds jag åt mina elever, njuter av det fina vädret, tränar agility som en tok och har guldbyxorna på. Inget fel i det! Igår köpte jag blommor för en summa som chockade mig själv.

Till sist, tycker att det här är riktigt häftigt. Historienörden i mig älskar meddelanden från det förgågna! Jag älskar gamla arkiv där man kan läsa texter som människor skrivit för längesedan. Man kan se dem framför sig och förundras över hur deras ord når oss, idag. Jag får gåshud!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Bloggen blev fin, åh så du twittrar, själv vet jag knappt vad det är för nått, men sen så är jag ju ett helt år äldre än dig, det tar lite tid innan poletten ramlar ner.. Kramar, och ha en fin Valborg...

Emma B sa...

Tack gums! Du får börja twittra du med. Det är skoj vet du!
Haha..ja lite gammal är du ju allt!! :-):-)

Kram på dig

Anna sa...

Nemi är en favorit hos mig också. Love her!!

Emma sa...

Visst är hon bara så lovely, Anna! :-)