13 april 2009

Målat i påskhelgen

Några underbart fina dagar har resulterat i en skaparlust för min del. Projekt som varit på G länge har till sist avslutats. Jag är inget större fan av furumöbler och har länge tänkt göra något åt mina. Nu har det äntligen blivit av! Och vad roligt det var att måla!
Svärfars egensnickrade tallrikshylla är numera vit.

Det här är före-bilden.

Ett gammal fönster ska bli spegel i vårt lilla badrum.
Sähär ser det ut efter att jag har målat det tre gånger med vit färg.

Fönstret före.
Det ska bara lämnas in för att förses med spegelglas så är det klart!


Projektet som påbörjades igår och som jag strax ska gå och fortsätta med är en byrå med tillhörande spegel. Jag glömde ta en bild på hur den såg ut före men man kan ju jämföra lådorna efter att två av dem har målats med två lager vit färg. Lådorna ska även få nya knoppar. Troligtvis från Indiska.


Dax att måla vidare!




2 kommentarer:

Jenny sa...

VAd fint det blev, är inte helle speciellt förtjust i furu, men vitt är fint! Hoppas påsken varit till belåtenhet. Kramar

Emma B sa...

Tack!! Det är roligt när man "skapat" något själv! Jag är jätte nöjd med byrån som den ser ut nu. Kort kommer...
Påsken har varit mycket bra! Gått i målandets tecken!

Kram