14 mars 2009

Jag sliter mitt hår!

HUR kan en kurs på UNIVERSITETSNIVÅ vara totalt oorganiserad!
Kursen avslutas snart och det ska bli en hemtenta. Får vi då veta VAD som ska ingå i den tentan eller vilket TIDSINTERVALL vi har på oss. NEJ! Istället kommer en ny lärare in i bilden som ger oss en ANNAN uppgift. Jaha, vi frågar ansvarig lärare - tystnad, vi frågar ansvarig lärares chef - tystnad. Vi får istället INSTUDERINGSFRÅGOR av den NYA lärare som vi ska ha till vaddå..? Vi vet inte ens vad det är vi ska göra. Dessutom finns två av böckerna som frågorna har baserats på överhuvudtaget inte med på litteraturlistan! Vad ÄR det här??


Jag bestämde mig (innan jag blir skallig) för att koncentrera mig på den andra kursen som jag läser parellellt. Där allt är glasklart men som också avslutas snart och där både en didaktisk uppgift och en hemtenta ska lösas. På så vis blir en kurs klar i alla fall....

*Totalt GRRRRRRRRRRR*

1 kommentar:

Anonym sa...

men fy fasen!! hatar inkompetenta lärare!! //lillasyster