14 mars 2009

Förändringens vindar!

Ja, nog blåser de på Annebergsgatan alltid.
I dag blev vi av med vårt stora, otympliga, platsslukande torkskåp.
Över tomrummet som uppstod samt torktumlaren ska en bänkskiva
skapas så vi får mer plats både över och under. Ifall jag känner mig
riktigt huslig ska jag sy ett draperi som döljer det som står under!

Vårt datarum och barnrum-to-be!
Det bara står där, nästan ödsligt i väntan på att bli något annat.
Det känns för tidigt att börja "boa" där inne men tapetsera kan man ju alltid göra!

Just nu är det i alla fall inte så himla roligt!


Lilla badrummet uppe har fått både nytt golv och ett nytt, lite mindre handfat.
Så gott som färdigt men jag skulle vilja ha lite mer detaljer där inne.
Kanske en korg för toarullar och en liten blomma.
Dessutom snodde vi åt oss ett gammalt fönster hemma hos svärföräldrarna
förra helgen. Det ska såsmåningom få tjäna som spegel.




Till sist!
Mina senaste bokköp!
Den längst till höger är en kursbok som jag var tvungen att köpa.
De andra tre är mina nät-bokrea-fynd!
Jag anar ett religiöst tema eller vad säger ni?! :-)




Trevlig helg!!



Inga kommentarer: