19 mars 2009

Ett dilemma

Om man för en gångs skull är hemma lite tidigare, ska man ta sig i kragen och börja arbeta med den alltid återkommande hemtentan då. Eller ska man blogga för att sedan lägga sig i soffan med en påse ostkrokar? Jag är för energipåfyllning så jag valde det sista alternativet. Inte utan ett sting av dåligt samvete måste jag lägga till....


I dag är det torsdag och jag ska inte tillbaka till jobbet förrän på tisdag. Morgondagen bjuder på ett (halvonödigt anar jag) lärarmöte i den stora staden och när helgen är över ska jag sitta framför datorn halva måndagen. Man MÅSTE sitta där för att titta på de avslutande, internetsända föreläsningarna från mina distanskurser. Det kan ju hända att man har en FRÅGA som man vill skriva i CHATTEN. Ja, jag har massor av frågor men inget som lärarna bemödar sig med att kommentera...men ändå... Mina elever får klara sig utan mig. De får jobba hemma. Vi får se vem som jobbar mest av dem och mig! ;-) Man vet aldrig. Ibland sker mirakel! De vet också att jag sitter med en examination på onsdagen. Då får de också jobba hemma. Är rätt säker på att jag kommer jobba hårdast den dagen..men ändå...
När lektionen var slut i dag skrev de ett meddelande till mig på tavlan: "Lycka till med examinationen Emma". De är så goa! Dessutom är det jag som har lärt dem allt de kan! Fan, vad bra de (jag) är!

Misstänker att jag kommer sitta i telefonen med en av lärana efter avslutad diskussionsstund på måndag. Hon gav mig ett oförtjänt - G (anser jag) på en av mina uppgifter. Det gjorde att jag vart upprörd och skrev ett mail för att få veta orsaken bakom. Inte heller denna gång fick jag något svar utan det enda hon tagit fasta på var att jag använde så hårda ord så hon måste prata med mig om orsaken bakom. Det hårdaste jag skrev var: "Jag tycker din bedömning är lite väl magstark". Man hade ju kunnat förstå om jag kallade henne "jävla Fitta".... eller nåt.

Är själv ganska intresserad av fortsättningen nu! Är jag en intrigmakerska eller inte? Fortsättning följer.....

2 kommentarer:

Anna sa...

Alltså, elever kan vara så goa ibland! Kan sakna det där fina med att vara lärare.

Emma B sa...

Verkligen!! De ger så mycket! Men det är inte fy skam att vara journalist heller. Å du kan ju alltid extraknäcka som lärare!