18 december 2008

Sista timmen

Om en timme åker bussen hemåt!
I det ögonblick jag klivar av bussen har jag jullov!!
Just nu är jag så trött att jag inte vet hur jag ska ta
mig PÅ bussen! Det är hur illa en termin kan behandla
en lärare! ;-) Skämt Skämt! :-) Dock tror jag nog att
sanningen är den att jag kommer sova bort kvällen!
Trots tröttheten har denna dag varit riktigt lyckad!
Vi har haft julfest med våra elever. Vi har elever från så
många olika länder så vi bad dem som ville ta med sig
lite mat från sitt eget land! Så i dag har jag ätit mat från både
Somalia, Eritrea, Kosovo och Thailand.
En himmelsk smakupplevelse.
Maten som var största fröjden för ögat var denna
tårta bakad av en konditor från Armenien!
Det var synd å skam att skära sönder den!
Tur att den var lika god som fin!
En sista kraftansträngning för att få till
en julstädning på kontoret!
Ha det gött!

Inga kommentarer: