22 december 2008

Julstress

Två dagar kvar till jul.
Nu börjar julstressen verkligen infinna sig! I dag måste jag handla all julmat eftersom vi ska vara hemma hos oss i jul (jättetrevligt men jag njuter nog mer när handlandet är avklarat).
Jag måste dessutom slåss med andra julsupare på systembolaget för vin, glögg och snaps måste vi också ha! En ny tröja till jul och en enda julklapp måste jag också köpa.
Dessutom måste jag tillbringa några timmar på biblioteket i dag. Tentaplugg mitt i julstöket kan aldrig vara bra! Glömde! Hunden ska till veterinären och få några stygn borttagna också. Det brukar bli livat över det vanliga!! I morgon ska det julstädas, granen ska sättas upp och kläs, juldukar strykas och på kvällen kommer svärisarna. Förhoppningsvis kan vi sjunka ner i soffan med varsin glögg då! Veckorna innan jul är jättemysiga. Men själva julen handlar mest bara om stress.

1 kommentar:

Jenny sa...

Ja, lite stressigt blir det. firar också jul hemma hos oss,roligt men stressigt. Dessutom jabbar jag i dag och i morgon...Kramar och en riktigt god jul.