1 november 2008

Är jag nördig?

Har man läst min blogg så vet man att jag lätt hetsar upp mig... men igår blev jag nästan lite orolig för mig själv. Till frukost satt jag framför tv:n och råkade hamna på vakna med the voice...inte min musiksmak och ärligt talat tycker jag att radio är rätt töntigt i tv. Men i alla fall. De råkade prata om skräckfilmer...Halloween å allt vad det är...och jag råkar älska skräckfilmer. Mitt största fan är Stephen King...i bokform förstås...och på radiotv:n råkade de just prata om en film som är baserad på en novell av just densamme. "The Mist"... och den skulle tydligen vara bra också! Det är DÅ mina öron chockas..filmrescensenten säger att filmen är ett sätt för King att göra upp med det traumatiska i en bilolycka han var med om för några år sedan. Jag bara: "VA??"..... denne man kan inte sin King...uppenbarligen...!!!! Kings olycka hände på 2000-någonting, denna novell skrevs långt innan...typ 80 -talet. Filmen...jaaaa..den är ju baserad på novellen, uppenbarligen. SÅ hur kan man göra upp med något som hände efter att novellen skrevs? Dessutom har King skrivit en annan bok som verkligen gör upp med denna bilolycka. Boken heter "Om en Buick" på svenska!!! Arg som ett bi letar jag fram mailadressen till The Voice och UPPLYSER dem om sina brister...de har ju så såååå fel! Get a life eller??? ;-)

1 kommentar:

Leijonskalle, sa...

Go Emma Go Emma! Visa vart skåpet ska stå!