31 oktober 2008

En fredagskväll

...kan nog se lite annorlunda ut var man i världen befinner sig.
Tänker på den tiden när det bästa stället att tillbringa en fredagskväll var på
Köpmangården i Sunne. Några goda vänner, billig öl och härliga ostämda coverband!

I dag har man istället druckit ett glas (GOTT) vin. Ätit en trevlig middag med sin
make, satt upp några tavlor och nu sitter jag med två varma hundar i soffan och funderar på
att vandra mot sängen och en god bok. Jag är glad att jag hade en rolig tid på krogen. Lika glad över att vilja välja bort den är jag nu.

Alla helgona är här denna helg och det kan vara sunt och trevligt att stanna upp, tända några ljus och tänka på de som inte finns med oss längre. De saknade och de älskade...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Förstår precis vad du menar, jag är glad över tiden när veckan var en lång väntan på helgens fest... Men just nu är det hur skönt som helst att det är legalt att vara hemma, mysa med familjen, dricka vin för att det är gott och gå och lägga sig tidigt. Kramar

Emma B sa...

Ja..visst är det underbart! Tänk den tiden när detta skulle gett en ångest! Du å jag och en tidig kväll på kibbutz Gadot liksom!! :-D