15 juni 2008

Nedräkning...

...mot min första semester någonsin!
Vad härligt det ska bli!
Jag ska unna mig mycket vila och mycket livskvalité!!
Än en gång är helgen över och när man tittar tillbaka har den varit ganska skön!
I går kväll tittade vi (hör och häpna) INTE på fotboll utan hade grillpartaj med några vänner och deras barn. Singstar förgyllde det mesta av kvällen!!

I dag har vi haft en härlig söndag!
Långpromenad med hundarna, fika i skogen och dessutom har jag tagit vara på rabarberna som följde med huset...
Fann ett härligt Lejla-recept på rabarbersaft.
Resultatet står på avsvalning just i denna minut.
Ett mycket enkelt recept som passade mig mycket bra:
Rabarbersaft
En snabb rabarbersaft som smakar mums till fikat!
Cirka 3 liter (spädes efter smak, cirka 1x1)
Förberedelsetid: 25 min
Färdigt på: 1 tim 25 min
Ingredienser
1 kg rabarber
1.78 l vatten
4.5 dl strösocker
1 st citron, saften
Gör så här
1. Skär rabarbern i småbitar och med vatten i cirka 15 minuter, rör inte då blir saften grumlig. Sila och släng rabarberresterna.
2. Koka upp spadet igen tillsammans med strösocker och citronsaft, låt svalna.
3. Häll upp saften i tillbringare eller flaska.
4. Leilas tips!
5. Servera den gärna iskall med isbitar, garnera med färska jordgubbar eller lime.

Får se hur det artar sig!
Dessutom fann jag även ett recept på rabarebermarmelad i nyaste numret av lantliv. Ska bli spännande att se hur det smakar!
Ha en fortsatt trevlig söndag.




1 kommentar:

Jenny sa...

...Och hur har du det på semestern nu då??? Kram